Followers

New Mini Novel

Thursday, October 17, 2013

Bukan aku, kau dan dia.. Tapi tentang KITA 26

Hani Pov
"Hai pendek..."
Shawl yang mengambil masa satu jam dipusing-pusing di kepala aku sehingga mencapai kepuasan hati aku dan sekarang aku rasa usaha aku selama sejam terbuang begitu sahaja apabila Safran mengusap kepala aku macam budak-budak lima tahun. Aku meniup kasar hujung shawl yang sudah jatuh ke dahi kemudian memandang Safran dengan perasaan geram. Macam mana mamat crocodile ni boleh ada dekat sini...
"Boleh tak jangan buat macam tu.. Rosaklah selendang aku!."
Aku jeling Safran.Aku membetulkan muncung shawl. Mujur ada cermin besar di lobby hotel kalau tidak terpaksa aku naik balik ke bilik. 
"Jeling..jeling... ingat bagus sangatlah buat kat suami macam tu.. Siapa suruh pendek sangat.. abang buatlah macam tu.."
Aku cepat-cepat memandang Safran. Abang.. Uwek! tak padan. Safran menjungkit kening bila aku memberi pandangan tidak puas hati. 
"Abang... abang.. abang buaya jelah yang padan pun... Suka sangat kena peluk-peluk.."
Safran tersenyum lebar bila aku sebut kejadian petang tadi. Aku memandangnya tajam sebelum berjalan meninggalkan Safran jauh di belakang. Malas nak layan buaya darat yang tak pandai nak bersara ni. 
  "Its not my false.."
Aku menjeling Safran di sebelah aku.Aku merapatkan cardigan yang sedang aku pakai. Sedikit kesejukan bila disapa angin malam. Nak dating dengan suami sendiri pun kena sembunyi-sembunyi.. Kami sekarang tengah lepak di tepi pantai dan berbumbungkan pokok kelapa. Kalau nasib aku memang malang, sekejap lagi jatuhlah buah kepala ni kat kepala aku. Harap-harap kena Safran sekali.
"Tak tahu pula Sarah jenis yang daring macam tu.. Aku memang pandai cari girlfriend la.."
Buk! aku pukul kepala Safran yang dah mula merepek tu dengan wallet yang ada di tangan aku. Dia boleh fikir macam tu walaupun aku sedang panah dia dengan pandangan mata aku ni. Aku tahu tak baik pukul suami.. tapi Safran ni memang patut kena!.
"Auchhhhhhhhh... jangan dera aku, boleh tak? Baru nak manja-manja.."
Aku berpeluk tubuh. 
"Jangan jadi buaya darat, boleh tak?"
Safran merenung ke wajah aku seperti ada sesuatu yang menarik melekat di muka aku. Kemudian kesunyian malam terganggu dengan gelak ketawa Safran yang kuat. Aku buat muka keliru. Kena sampuk ke apa hubby aku ni. Ceh.. dah pandai hubby-hubby dah.
"jangan cemburu, boleh tak?"
Dia cakap aku cemburu?? aku langsung tak cemburu.. tolonglah Malaysia.. euwww.. Okay.. aku cemburu sikit. Sikit je.. Okay! aku cemburu dengan teruk sekali lagi.
"Tengok muka pun boleh nampak dear.. You look so jealous.. and cute!"
Muka aku dah macam shin chan yang kena cubit oleh mamanya. Aku menggosok-gosok pipi selepas Safran melepaskan pipi aku yang dicubit sebentar tadi. Sakitlah! dia yang mendera aku sebenarnya.
"Sakitlah! Penderaan rumah tangga betul!" 
Safran tertawa kecil bila aku menjelingnya entah untuk keberapa kali malam ni. 

Author note : pendek lagi! hehehe.. menaip sambil berbincang dengan supervisor.. buat muka confident je bila kena tanya soalan. Padahal dalam otak penuh dengan cerita Hani & Safran. Tak tahu bila nak masukkan watak Que..next entry kot...  


No comments:

Post a Comment