Followers

New Mini Novel

Saturday, December 3, 2011

diary isteriku, cerita cintanya 11


“Its been two days.. sekarang cakap.. Apa yang buat abang moody ni?”

            Farina menaikkan keningnya sambil memandang Sofian yang sedang membasuh pinggan. Sofian mengeluh.

            “Apa yang buat abang mengeluh?”

            Sofian berhenti membasuh pinggan. Dia memandang Farina.

            “Not now sayang.. Dya ada kat depan tu.. Pergilah temankan dia..”

            Farina berpeluk tubuh.

            “Dya can wait. Dia dah biasa juga kat sini. Sekarang, baik abang cakap.”

            Sofian tersenyum kecil selepas mengeluh. Isterinya itu.. Langsung tidak mahu berkompromi!.

            “Ini pasal Dya dan Fahmi. Dan Sofea.”

            “Apa maksud abang? Kenapa ada Sofea?”

            Farina sudah mula risau.

            “Fahmi ingat dia berkorban. Ya., Dia memang banyak berkorban. Abang takut dia bosan dengan semua ni dan kembali kepada Sofea.. Takde siapa boleh halang dia untuk tinggalkan Dya..Kita semua pun dah maklum dengan keadaan ni.”

            “Kita maklum dengan keadaan ni sebab kita rasa Sofea takkan kembali ke Malaysia. Takkan datang kepada Fahmi lagi. Apa yang buat abang worry sangat..”

            Farina mengerut dahi. Buat apa pening kepala memikirkan perkara yang belum terjadi. Unless..

            “OMG.. Jangan cakap yang abang terjumpa Sofea.”

            Sofian mengangguk.

            “Dan Sofea jumpa Fahmi, Fahmi jumpa Sofea, Abang jumpa mereka berdua. Together.”

            “habis tu?”

            Farina kehilangan idea. Sofian menjungkit bahu. Kemudian terkejut bila Dya sudah berada dihadapan pintu dapur. Farina memandang Dya.Cepat menggenggam tangan Dya.

            “Dya..”

            “Aku dah kehilangan Izhar, Rina.. aku tak mahu kehilangan Fahmi pula.”

            “Aku tau..”

            Balas Farina. Sofian mendiamkan diri.

            “Aku tak boleh kehilangan kedua-duanya. Aku tak kuat.”

            Dya mula tidak tentu arah.

            “Dya.. kau ada ini.. kau mesti kuat.”

            Farina memegang perut Dya. Mahu Dya sedang yang dia tidak lagi keseorangan. Farina cuba bertenang walaupun hatinya sudah mula rapuh. Dia takut sahabatnya itu kehilangan semangat untuk hidup bila Fahmi mula mendapat kehidupannya dan meninggalkan Dya. Farina memandang Sofian. Sofian cuma menggeleng perlahan.

1 comment: